Peripeții pe drum

Nu toate drumurile sunt la fel, nu toate plecarile seamana unele cu altele …

Unii calatoresc pentru a descoperi locuri noi, altii pentru a descoperi lucruri noi in ei insisi. Am insotit in alte misiuni oameni care nu scosesera un cuvant in bisericile din America si s-au intors din Romania cu … darul vorbirii. Altii cu darul slujirii.

Pentru acest drum, eu am o alta motivatie. In primul capitol din scrisoarea sa catre biserica din Galatia, Pavel scrie: “Dar cand Dumnezeu a gasit cu cale SA DESCOPERE IN MINE pe Fiul Sau , n-am intrebat pe niciun om …” Posibilitatea ca Dumnezeu sa-L descopere in Mine pe Fiul Sau este motivatia drumului pe care-l fac in Moldova. Cu acest ideal vreau sa vietuiesc in aceste cateva zile. Dar pana atunci …

… am ajuns la aeroport cu doua ore mai devreme crezand ca va fi suficient. Ce mare greseala! Computerele pentru calatorii cu bilete elecronice erau cu gramada si asteptau rabdatoare clienti. Pentru noi, cei cu bilete “de hartie”, functionau doar trei batranele scoase probabil din naftalina pensionarii ca sa tina locul personalului obisnuit plecat in vacanta de sarbatori. Vazandu-mi framantarea, un om de alaturi mi-a spus: “Ia-o incet. Calmeaza-te. Eu am pierdut deja doua avioane azi …”

Incurajarea lui n-a avut darul sa ma linisteasca. La ghiseu, o bunicuta cu ochelarii pe nas buchisea anevoie prin jungla de pe tastatura computerului.

Cineva mi-a spus” Avionul dumneavoastra a plecat. Eu stiam insa ca fusese afisat cu patruzeci de minute intarziere. Bunicuta mi-a spus sa ma duc la extremitatea din dreapta a terminalului, la o coada pe care o știa ea mai scurta a triajului de calatori. Mare greseala din nou.

Am luat-o la fuga, lasand-o pe Daniela, sotia mea mult in urma. M-a strigat si mi-am dat seama ca riscam sa plec fara sa ne spunem la revedere. Buzele ei au astupat pentru o clipa vulcanul rasuflarii mele fierbinti si … am fugit mai departe, urmarit de rugaciunea ei de binecuvantare.

La etaj, i-am rugat pe cei ce erau “la coada” sa ma lase sa trec “in fata” ca sa nu pierd avionul. M-au lasat cu placere si am inceput febril micul meu act de  dezechipare. Pantofii jos, cureaua jos, ceasul jos, … Cand am absolvit examenul de ne-terorizare, am sters-o cu un pantof in picior si cu celalalt in mana, cu cureaua fluturand ca un sarpe pe langa geanta de voiaj ridicata deasupra capului. Am dat in stanga si in dreapta oameni la o parte cerandu-mi scuze din fuga … am inceput sa gafai si a trebuit sa ma opresc iar. Medicul imi recomandase in urma cu un an sa fac mai multa miscare. Ce bine ar fi fost acum daca il ascultam atunci …

Am ajuns la poarta de imbarcare in ultimele clipe, m-am strecurat spre scaunul meu printre cei care-si asezau valizele sus si m-am prabusit pe scaun. Lumea era infofolita din cauza zilelor neobisnuit de reci din ultima saptamana. Eu iradiam ca un calorifer si am dat jos aproape tot de pe mine.

Doamne, numai sa-mi fi pus si valiza in acest avion ca sa nu patesc iar ca data trecuta. Atunci, tot intr-un zbor spre est (Leningrad, Moscova, Kiev si Chisinau) mi s-a ratacit bagajul si am facut,doua saptamani, cel mai mare frig din viata mea. Bagajul meu a venit acasa … in Los Angeles dupa patru luni, dupa ce se plimbase pe trei continente.

Cineva spunea ca istoria se repeta. Sper ca nu are dreptate chiar in toate cazurile …

6:00 p.m. Escala la Washington D.C.

Capitanul saluta politicos un grup mare care are un zbor de legatura spre Rio de Janiero, schimband revelionul inghetat din America pentru plaja fierbinte din miezul de vara al emisferei sudice.

Plecam fara incident mai departe. N-am zabovit sa-i mai deranjam cu o vizita pe cei din familia Bush. Si ei isi faceau valizele …

Ora 4 dimineata. Frankfurt.

In elegantul aeroport nu gasesc nici o singura priza pentru realimantarea aparatelor mele. Romanul se “descurca” insa intotdeauna. Caut o tejgea frigorifica inca fara stapan si scotocesc pana ce-i gasesc legatura electrica …

Sambata, 28 Ianuarie 2008, 6 seara.

Ajungem in Chisinau dupa un zbor cu o companie “moldoveneasca”. Mai toti moldovenii mei vorbesc insa de predilectie rusa, iar bagajele lor, ca niste uriasi hipopotani, amintesc de gentile in care duceam si noi “marfa” in Romania de dupa revolutie. Ma asteaptă o vizită de 12 zile în Moldova de pe cele două maluri ale Prutului.

Slava Domnului! Au sosit si bagajele mele. Ce bine ca am luat gentile lui valer, ginerele meu! Sunt mai tinere si au ajuns la avion chiar mai repede decat mine.

M-au asteaptat, asa cum au promis, Filu Ban si David Misti. Afara ninge usor si sunt minus opt grade Celsius. Prietenii mei zabovesc cam mult prin oras. Eu credeam ca plecam direct la Unghieni, dar ei ma duc la o Pizza si apoi printr-un labirint de stradute opresc in fata unul bloc turn cu doua zeci de etaje. La etjul sapte au un apartament inchiriat pentru fetele iesite de la orfelinat, una din ramurile misiunii lor aici in Moldova. Fetele sunt deja la Unghieni, asa ca vom dormi aici peste noapte.

Dimineata am priceput si “logica” acestui plan. A trebuit sa mergem la biserica “episcopului” pe Moldova. O biserica romana noua de aproximativ 1000 de persoane. Eu nu venisem sa predic, dar ma supun si sunt partas la un servici binecuvantat pe care n-am de ce sa-l regret. Astazi au fost “numai” doua binecuvantari de copii. Ni se da cuvant la fiecare si eu am ocazia sa-mi rascolesc amintirile celor petrecute cu optsprezece ani in urma.

Dupa serviciul de la Biserica, fratii pastori ne scot la pranz la o alta, ati ghicit, Pizzerie. Discutia este mai buna decat mancarea, care nici ea nu este rea. Dumnezeu Isi are slujitorii Sai destoinici pretutindeni.Ne despartim greu, unii regretand ca n-am putut sta si la servicul de dupa amiaza.

Dupa doua ore de mers pe zapada, dupa un tichet de viteza “rezolvat” in particular cu politistii si fara alte incidente ajungem la Unghieni. Filu, un excelent sofer pe zapada, antrenat ani de zile in Detroit, imi spune: “Anii trecuti nu era bine sa le dai bacsis, ca telefonau pe traseu: “acesta da bani” si ne opreau pana la Unghieni de patru cinci ori, fara motiv serios.

La Unghieni am gasit o cladire neasteptat de frumoasa, pe patru nivele, cu sala de mese, dormitoare si sala de biserica. Au venit nesperat de multi, dar si neportivit pentru ceea ce se anuntase. Pe langa plantatorii de biserici au venit multi tineri si chiar unii foarte tineri. In loc sa prezentam seminarul lui Rick Warren pe DVD, prea plicticos pentru o astfel de audienta, fac o prezentare in care imbin seminarul cu plansele in Power Point care arata cum functioneaza biserica noastra. Oboseala si somnolenta mea fac loc unei altfel de stari in care entuziasmul si dragostea sunt mai necesare decat elocventa.

Se pare ca au inteles si le-a placut. Vom mai vedea si maine. Va trebui sa punem insa un timp deoparte pentru o intrevedere numai cu lucratorii maturi. Deocamdata, invat mult si multe. Caut sa ma fac cat pot eu de mic, doar doar se va descoperi Fiul lui Dumnezeu prin mine …

Noapte buna.

Advertisements

Categories: Amintiri

4 replies

1. ,,Cei din pamintul departat,
    ginditi-va la Domnul
    si Ierusalimul sa fie in inimile voastre”

2. frate Daniel, nu este vorba de biserica “episcopului” pe Moldova, ci de biserica Domnului, care de fapt se numeste “Isus Salvatorul”. Recunosc c-a fost dorinta mea sa fiti la biserica, o dorinta foarte calda si sincera, totodata venirea dstra a adus multa bucurie si inviorare pentru intreaga biserica, asa cum ati vazut in unul din comentarii.

3. m-ati facut sa rad, citind aventurile cu avionul…pacat ca nu a fost nimeni sa va filmeze in timpul ‘aventurii’ 🙂

4. Nultumim de povete. Ne-a facut sa ne simtim ca si cum ar fi acolo. Spuneti satatate lui Filu si Domnul sa v-ajute sa-l faceti cunoscut pe Fiul lui Dumnezeu acolo.