Paradoxul dragostei care îngăduie suferința

Deci, când a auzit că Lazăr este bolnav, a  mai zăbovit  două zile în locul în care era.  (Ioan 11:6)

Această istorie miraculoasă începe cu următoarea declaraţie: „Isus iubea pe Marta, şi pe sora ei, şi pe Lazăr“ (v. 5).

Este ca şi cum Dumnezeu ne-ar învăţa că în centrul şi la temelia tuturor lucrărilor Lui cu noi, indiferent cât de întunecate şi de misterioase ar fi acestea, trebuie să îndrăznim să credem şi să afirmăm cu tărie că stă dragostea Lui infinită, nemeritată şi neschimbată.

Şi totuşi dragostea îngăduie să apară şi durerea. Maria şi Marta nu s-au îndoit nici o clipă că Domnul Isus va înlătura repede orice obstacol ca să-l salveze pe fratele lor de la moarte, şi totuşi, „când a auzit că Lazăr este bolnav, a mai zăbovit două zile în locul în care era“.

Ce cuvânt uimitor: „şi totuşi“! Domnul Isus s-a abţinut să meargă nu pentru că nu-i iubea, ci pentru că îi iubea. Numai dragostea Lui a fost cea care l-a oprit să alerge imediat spre casa lor iubită, dar copleşită de durere. Orice altceva mai puţin decât dragostea infinită ar fi alergat de îndată ca să uşureze acele inimi preaiubite şi necăjite, în efortul de a pune capăt durerii lor, de a avea binecuvântarea ştergerii şi opririi lacrimilor lor, şi de a face ca necazul şi durerea lor să fugă. Numai puterea dragostei divine putea să reţină spontaneitatea inimii sensibile a Mântuitorului până când îngerul durerii îşi va fi sfârşit lucrarea.

Cine poate estima cât de mult datorăm noi suferinţei şi durerii? Dacă n-ar fi ele, am avea o capacitate foarte mică pentru multe din marile virtuţi ale vieţii creştine. Unde ar fi credinţa noastră, dacă n-ar fi încercările care s-o testeze; sau răbdarea, fără nimic de îndurat sau de experimentat şi fără necazurile care s-o dezvolte? (selectat)



Categories: Studiu biblic

3 replies

  1. Încă un exemplu din Biblie: 2 Samuel 24:16 Îngerul Domnului (ceea ce poate fi Domnul Isus însuși) nimicește evrei !!!

  2. Biblia spune clar: „Dumnezeu face rana și tot El o vindecă“. Încercările noastre de a spune altfel nu contează. Dumnezeu poate pedepsi. Plăgile Egiptului sunt un exemplu.
    Sigur, în esență, boala este o degenerare cauzată de păcat, dar și spinii și pălămida și durerile nașterii au fost decise tot de Dumnezeu, imediat după păcatul primilor oameni.

    Punctul dumneavoastră de vedere este impregnat cu o concepție dualistă asupra lumii: Dumnezeu este bun, diavolul e rău. Biblia vorbește însă despre un Dumnezeu care a pregătit iadul ca loc de chin etern.

  3. interesant; totusi, framantarea pe care o am acum este legata de intelegerea tot mai clara ca in spatele oricaror boli nu se afla Dumnezeu, ci diavolul, iar Isus a venit sa nimiceasca lucrarile celui rau. Chiar si in cazul lui Iov, care era si in vechiul legamant, suferinta a fost adusa de satan, nu de Dumnezeu. Este important de precizat, deoarece astazi multi credinciosi considera ca Dumnezeu le trimite o boala pentru a se maturiza. Am petrecut 24 de ani in biserica baptista ‘tagaduindu-i puterea [evlaviei’, dar acum stau si incerc sa inteleg Scriptura asa cum e ea, si ma intreb de unde acel ‘inger al suferintei (bolii)’.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: