Hawaii – Ultima zi întreagă

Azi, vineri 14 August, ne-a plouat in Hawaii. M-am trezit din cauza ropotului pe care-l făceau torentele picăturilor mari. La 11 am, Sarah si Marius sunt programați să zboare cu helicopterul deasupra insulei. Ne-am dus prin credință. Doi din cei șase pasageri n-au avut credință și nu s-au prezentat, așa ca ai noștri au avut si mai mult loc alături de pilot. Au stat amândoi în față așa că au avut vizibilitate maximă. Priceput, pilotul a ocolit ploaia și le-a oferit un zbor de neuitat.

În ceasul pe care a trebuit să-l petrecem așteptând, am dus-o pe Daniela la “St. Regis”, cel mai scump hotel de pe coasta nordică. Cum de am intrat? Ca și data trecută, la Grand Hyatt. Oricât de exclusivist ar fi hotelul, si în Hawaii și în California, plaja din dreptul lui este publică. Este o lege care nu-i lasă pe cei bogați să se separe cu totul de noi. Odată pătruns pe plajă, fiecare hotel este bucuros să te lase să le faci consumație. Cumperi o limonadă și stai acolo o jumătate de zi. Noi n-am stat decât o oră. Le-am spus că deocamdată stăm la alt hotel, dar vrem să-l vedem și pe acesta. Valetul ne-a luat mașina și ne-a adus-o înapoi la plecare. Hotelul are nouă niveluri prelinse pe coasta muntelui până jos, la nivelul plajei.

Mai multe poze cu hotelul St. Regis Princeville puteți vedea aici.

Queen’s Bath (Baia reginei)

Pot spune c-aproape n-am căzut!

Toate ghidurile turistice o prezintă ca pe un diamant al turismului. În orașul care poartă numele fiului ei (Princeville) nu-i de mirare că există și o … baie a reginei Liliuokalani.

Ca să ajungi la această minusculă lagună trebuie mai întâi să cobori o cărare șerpuitoare și, pe alocuri periculos de abruptă, mai ales că mergea paralel cu un pârâu vânos care se prăbușește la vale în trepte de vijelioase cascade. Când valurile sunt mari, mica lagună este mortal de periculoasă. În jur de 153 de turiști naivi și-au pierdut viața trași în larg de spuma valurilor.

(Testimony: Do not swim in Queen’s Bath during the fall and winter. I’m not even sure about the summer…I heard it can be dangerous then too. Many people have died there. My wife and I almost died there last week….we barely made it out alive. The only thing that saved us was being next to the rocks so we could scurry back up fast. We cut ourselves to shreds getting out of there. If we would have been snorkeling around the center of the bath, we would have been dead. …Respect the Ocean…It’s not tourist friendly. Just because you’re on vacation doesn’t mean you’re safe. We learned that the hard way. Stay away from Queen’s Bath. Besides, the walk down is treacherous and not worth it.)

În ciuda experiențelor teribile avute de unii, Baia Reginei rămâne o destinație fascinantă.

Screen Shot 2015-08-14 at 9.10.53 PMDupă ce i-am luat pe Marius și pe Sarah de la heliport, m-am îndreptat fără să le spun spre Queens Bath. M-au tot descusut, dar m-am mulțumit să le spun că era o ambiție personală, că ei vor sta în mașină și numai eu mă voi duce până acolo … Va dați seama că pentru mine era vorba de un gest de bărbăție si temeritate. Probabil că era ultima oară când mă aflam pe aceste meleagui și am vrut să le pot spune celor ce mă vor întreba că, da, am fost ȘI la Baia Reginei. Cum valurile erau neobișnuit de mici și oceanul foarte liniștit, m-am gândit să nu scap ocazia. A fost un gând bun … Din păcate l-au avut și alții, aproape jumătate din ceilalți turiști de pe insulă.

Marius a mers cu mine, dar s-a ales praful de bărbăția noastră când am gasit Baia Reginei liniștită ca un lighean, pe deasupra și inundată de o sumedenie de bunici mai bunici ca mine și de strănepoți mai mici decât nepoții mei … Am lăsat-o baltă …

La urcare a fost însă greu. Ploaia transformase traseul într-un derdeluș cleios. Așa ceva n-am mai pățit decât acum 40 de ani când am urcat dinspre Bicazul Ardelean spre vârful Ceahlăului pe varianta de la Lutul Roșu. Și atunci am urcat tot după o ploaie care ne înnoroise de arătam toți mai ceva decât pieile roșii.

Ca să mă “răzbun” pe cei care coborau nerăbdători cărarea, când ma întrebau dacă se merită osteneala traseului eu le-am răspuns cu complicitatea unuia care le dezvăluie un secret: “You decide … The Queen is not home”.

A cui este insula Kuai?

Familia Robinson (nu cel despre care a scris Daniel Defoe) a cumpărat în 1867 insula de la regina cu suma de 10.000 de dolari, în monede de aur. Aud că le este din ce în ce mai greu și că au mari probleme cu taxele …

Când ai necazuri ai nevoie de cafea, nu-i așa?

Hawaii sunt singurul stat din USA în care se cultivă cafeaua. De aici se trimite în Germania și ajunge ,,cafea germană“ (Karo, Jacobs, Wiener – a văzut cineva arbori de cafea în Europa?), în Belgia și ajunge ,,cafea belgiană, etc. Daniela are o slăbiciune pentru cafea. Eu nu. Bineînțeles că am cedat eu și ne-am dus să vizităm fermele de cafea și magazinul de acolo. Daniela a pus pentru prima dată în viață mâna pe boabele care se aflau încă pe crengi.

IMG_2258 IMG_2253

Ca să vă fac necaz, în cazul că sunteți pofticioși, vă pot spune că erau expuse cam 12 feluri de cafea și încă 6 feluri de cafea decafeinizată. Oricine putea să-și toarne și să bea cât dorea ,,la fața locului“. Dacă însă cumpărai de la ei ca amintire un pahar sau un altfel de container, îl puteai umple gratuit la plecare cu orice fel de cafea doreai. M-am încumetat să degust din cea decafeinizată și m-am strâmbat din toată inima. Daniela însă …

Am observat că mai toate scaunele disponibile erau ocupate și că mulți oameni stăteau de foarte mult timp pe ele. Toți sorbeau elixirul maroniu și așteptau … să se facă seară … sau să vină dimineața … nu știu precis.