Christosul Craciunului

Asezat pe o sarbatoare de imprumut, Pruncul pe care-L sarbatorim pe 25 Decembrie este vestit azi in predici peste tot pamantul.

Anul acesta, la Bethel, am ales un unghi de prezentare inedit si am tinut un ciclu de predici sub tema: Christosul profetiilor.

Inainte de 89, in Romania nu ne era permis sa studiem profetiile. Comunistii aveau o parere foarte proasta despre Biblie. Cartea nu continea, pentru ei, informatii corecte despre trecut si prezent. Cum ar putea ea contine stiri corecte dspre viitor?

Cand am venit in 83 la Los Angeles, multi ma priveau cu neincredere pentru preferinta mea pentru studiul profetiilor (2 Petru 1:19-21). Majoritatea nu doreau sa afle despre unirea Europei, un eventual guvern mondial, aparitia lui Antichrist, posibilitatea sau imposibilitatea sa cumperi si sa vinzi prin inghetarea liniei de credit, etc.

Astazi, profetiile acestea au dat buzna peste noi, fie ca le-am stiut sau nu, fie ca ne place sau nu. Cine nu vrea sa le studieze in Biblie le citeste acum pe prima pagina a marilor cotidiene. Autorii lor nu sunt profetologi crestini, ci futurologi ai societatii moderne. Adevarul are un fel incapatanat sa existe independent si indiferent de atitudinea noastra fata de el.

La biserica noastra din Californai, in serile petrecute impreuna am vizitat proclamatia profetica a lui Balaam, am studiat conceptul de „cetate de scapare“, am vizitat criza de sub regele Ahaz, imparatul falimentar din timpul lui Isaia, sub care a fost vestit „pruncul cu multe nume“, fiecare dintre ele vent sa contrabalanseze scadentele celui aflat vremelnic pe tronul semintiei lui David.

Aseara ne-am intarit in credinta cu primele versete concluzie din epistola catre Evrei:

„După ce a vorbit în vechime părinţilor noştri prin prooroci, în multe rînduri şi în multe chipuri, Dumnezeu,  2la sfîrşitul acestor zile, ne -a vorbit prin Fiul, pe care L -a pus moştenitor al tuturor lucrurilor, şi prin care a făcut şi veacurile.  3El, care este oglindirea slavei Lui şi întipărirea Fiinţei Lui, şi care ţine toate lucrurile cu Cuvîntul puterii Lui, a făcut curăţirea păcatelor, şi a şezut la dreapta Măririi în locurile prea înalte,  4ajungînd cu atît mai pe sus de îngeri, cu cît a moştenit un Nume mult mai minunat decît al lor.  5Căci, căruia dintre îngeri a zis El vreodată: ,,Tu eşti Fiul Meu; astăzi Te-am născut?“ Şi iarăş: ,,Eu Îi voi fi Tată, şi El Îmi va fi Fiu?“  6Şi, cînd duce iarăş în lume pe Cel întîi născut, zice: ,,Toţi îngerii lui Dumnezeu să I se închine!“ (Evrei 1:1-6).

M-au fascinat cele doua dimensiuni ale lui Christos. Viitorul (pe care L -a pus moştenitor al tuturor lucrurilor) si trecutul (prin care a făcut şi veacurile). Nu este de mirare ca Isus este Christosul profetiilor, fiind punctul central al intregii revelatii divine. Mai mult, El este autorul profetiilor, pentru ca Tatal a intocmit prin el „veacurile“, intelese aici ca perioade mari de timp. Daca istoria este un volum, atunci aceste „veacuri“ sunt capitolele cartii. Christos le-a scris inca „inainte de intemeierea lumii“ si nu este de mirare ca a venit apoi atat de desavarsit ca sa le implineasca. In al treilea rand, Isus este „Christos vestitorul“, desavarsitorul tuturor mesajelor profetice dinaintea Lui („Dupa ce ne-a vorbit in vechime … ne-a vorbit prin Fiul“).

Care a fost esenta mesajului Lui? Ioan, rezumandu-i predicile, ne spune ca esenta a fost, spre deosebire de predicile lui Moise, „harul si adevarul“ (Ioan 1:16-18). Pruncul din ieslea Betleemului este Dumnezeu venit cu zambetul pe buze ca sa ne dea o veste buna.  „El nu va stinge mucul care fumega si nu va rupe trestia franta“.

Christos n-a venit doar ca sa ne dea adevarul despre noi si despre lumea in care traim, El a venit ca sa ne spuna cum ar trebui sa fim si cum are de gand sa ne faca daca ne daruim Lui in intregime.

Nimeni n-a schimbat mai mult lumea schimband vietile oamenilor ca El. Zacheu, femeia prinsa in preacurvie, femeia de la fantana Siharului si toata multimea de pacatosi fare L-au avut ca prieteni pot depune marturie despre aceasta. Tertulian spunea ca „sufletul uman are o dimensiune crestina“ care asteapta sa se implineasca prin Evanghelia lui Christos. Europa de azi, spunea deunazi Patapievici, se joaca cu lepadarea de Christos in acest veac numit foarte neinspirat „post crestin“. O asemenea atitudine ar scoate din Europa tot ce este bun si frumos. N-ar trebui sa o facem.

Nimeni nu va schimba mai mult lumea decat El. Nu vor supravietui in ordinea viitoare decat cei care s-au lasat inoiti de El. „Oameni noi pentru o lume noua“.

Timta profetiilor trecute este imparatia viitoare: o imparatie a neprihanirii si a desavarsirii. Fiul este deja acolo si ne asteapta.  Vom fi, impreuna cu El, mostenitori ai tuturor lucrurilor.



Categories: Studiu biblic

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: