Lecturi obligatorii

Vă propun o exprimare care va naște oripilarea unor profesori de teologie: „Creștinismul nu are tradiții, ci se naște din întâlnirea personală a omului cu Christos prin intermediul și în perimetrul exclusiv al Scripturilor“.

Când cineva caută însă justificarea unor practici prin suportul altor practici sau învățături „din vechime“, problema se complică și avem nevoie de studiul apologeților. Vă invit la un astfel de studiu produs de un om care nu precupețește nici un efort când este vorba despre adevăr, Caius Obeadă. Neînregimentat în tabere, Caius se oferă tuturor oferindu-ne rezultatele cercetărilor lui. Neplătit de nimeni, el plătește uneori oalele sparte de alții.

Eforturile lui pe Internet sunt o invitație deschisă la un dialog strict necesar în condițiile de față. Lectura articolelor lui va fi cel puțin un exemplu de urmat, un dialog în care conflictele de idei nu sunt pătate de umbrele murdare ale conflictelor personale, iar înfruntările nu duc la asasinări de caracter, ci doar, cel mult, la dureri de cap.

Orientări Anabaptiste ale Fratelui Iosif Țon / Reflecții Apologetice Baptiste (Partea I)

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading …

Caius ben ObeadaNu este ușor să poți răspunde ”noilor” învățături lansate de fratele Țon frățietății evanghelice române, mai ales frăţietăţii baptiste. În general, este mult mai uşor să ataci persoana decât conţinutul învăţăturilor sale. Cu mare hărnicie în scriere, fratele deja a lansat 7 mesaje pe site-ul dânsului la adresa http://iosif-ton-mesaje.eu/start/ – ca o provocare la studiu și la o înțelegere a direcției pe care o sugerează. Citind primele 4 mesaje am observat tendințele anabaptiste la care fratele ajunge să adere, o orientare a celor pe care fratele îi citează, subliniază și susține. Având în vedere că fratele nu se explică, și nu este chiar deschis în explicarea orientările teologice, un tactician în seminarea noilor învățături, o să fie destul de greu de explicat frățietății abaterile teologice, în contextul doctrinelor baptiste. Sub pretextul necesității unei treziri spirituale a frățietății, fratele introduce învățături pe care mulți nu le-au înțeles, ajungând să se încreadă în spiritualitatea și inteligența unui om, o metodă clasică de cădere și erezie din cadrul istoriei Creștinismului.Având în vedere că tratez cu un teolog care își lansează scrierile unei audiențe ce nu este total familiarizată cu contextul istoric și dezvoltarea teologică a Creștinismului din ultimele secole, cel puțin de la Reformă la zilele noastre, devine o sarcină greoaie să ajuți frățietatea să înțeleagă contextul scrierilor și sugestiilor teologice pe care le face fratele. După o scurtă revizie a istoriei anabaptiste, a doctrinelor și practicilor care i-au identificat, cu ușurință se poate identifica linia anabaptistă a învățăturilor fratelui Țon, care se justifică a fi un baptist, cu o omitere structurală că ar face referință la anabaptiști. Însă transformarea teologică a fratelui nu se oprește aici, ajungând să facă o interjecție a experiențelor personale, sugerând o revizuire doctrinară și teologică în explicarea manifestațiilor profetice, vindecătoare și de scoatere a dracilor din zilele noastre. În acest context, asociere cu mișcarea Străjerilor aduce o nouă interpretare teologică încercând să împace orientarea Anabaptistă și Carismatică, sugerând că punctul de plecare în înțelegerea Scripturilor trebuie făcută de la Isus şi nu de la Paul. (restul aici)



Categories: Teologice

1 reply

  1. Slavit sa fie Domnul ca in sfarsit cineva face ceea ce trebuie.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: