Din bătaia laptelui

(contextul dialogului se găsește la pagina doctrinară)

Râsul este semn de sănătate mentală, spun doctorii. Ironia și autoironia sunt semne de sănătate a smereniei.

Am primit acum căteva minute de la fratele Mihai Cotingă o depeșă frățească plină de u(nu „o“)mor. Sunt glume pe care le fac, între ei, alintații copii ai Celui care ne poartă pe toți în carul Său de biruință.

În ce privește primatul staulului, ceva din sângele meu îmi șoptește mândru că vom fi adunați toți în staulul evreilor credincioși (vezi „Mai am şi alte oi, cari nu sînt din staulul acesta; şi pe acelea trebuie să le aduc. Ele vor asculta de glasul Meu, şi va fi o turmă şi un Păstor“- Ioan 10:16).

Iar în ce-l privește pe Brânzei, mai toți profesorii lui i-au spus că este „brânză bună, dar în burduf de câine“.

JURNALU’ LUI ION POCAITUL
Scrisoarea lui Gavrila

Am primit mai deunăzi o scrisoare de la prietenul meu Găvrilă Penticostalu, cioban în Poiana Sibiului. Amu că-s la modă scrisorile deschise (ca aceea a Mateiaşului căruia i-a sărit ţandura), m-am gândit s-o deschid şi eu pe a lui Gavrilă şi s-o împărtăşesc cu dumneavoastră. Că amu aşa se face, publici scrisori aşa de la talpa ţării, scrise de oameni din popor, care ştiu să scrie din topor.
Gavrilă are şi el lăptop de ştie tare multe de furtuna asta de vorbe care s-a iscat acuma cu Iosif Ţon. El scrie ca la ei la stână, interpretând evenimentele în graiul şi lumina obiceiurilor lui. Vă dăruiesc şi dumeavoastră spre delectare scrierea lui Gavrilă. Domnul să-l alduiască pe el şi oile sale! Mă tare tem să n-o facă de oaie cu scrierea lui. Dar cine face oare mai mare brânză astăzi cu scisul? Că tot scriem noi, dar oare cine ne-o fi citind?

Dragă Ioane,

Am auzât şi io de vrajba care a ieşit acuma şi se zice că a fost din cauza unui cioban pe nume Ţon. Ăia din staulul baptist nu au putut să ne înghită pe noi, din staulul penticostalist, de mai multă vreme, dar până noi am stat cuminţi în staulul nostru, şi ei în a lor, totul o fost bine. Ne mai întâlneam noi pe păşune, se mai pierdea o oaie de-a lor între ale noastre, da toate erau bune. Numai că un cioban şef de la ei, Ţon, (care avea reţetele de brânză) a spus în gura mare că peste gard (adică la noi), ăia fac brânză bună, şi că el o ştiut dintotdeauna adevărul ăsta, şi acuma se duce şi el acolo. Ceilalţi ciobani s-au mâniat de s-au făcut Negruţ la faţă, că acuma dacă pleacă ciobanu sef, o să plece şi din oi, şi se duce staulu pe apa sâmbetei şi se mai şi află că brânza lor, de fapt e jumate zăr. Problemă mare, aşa că or început să Chiu(ie), să dea cu botele după ciobanu răzvrătit şi să spună ba că în staulu nost e numai brânză mucegăită, ba că oile noastre nu-s oi, că-s ţapi (că din când în când mai sar în sus), ba că behăie de nu ştie nimenea ce fel de behăit e ăla, ba că oile noastre fac mai mulţi miei şi din cauza asta suntem noi mai mulţi (poftim cultură!), ba că ciobanii noştrii nu-s normali, şi chestii de astea… Ca la stână. Ce o să se întâmple, habar n-am, că ăia din staulul baptist or început să se ciorovăiască acuma între ei. Să îţi faci Cruce(ru), nu alta domn’le. Nici Pop(a) Niculaie nu-i mai împacâ pe ăştia. Unu Ionescu de la noi, mai deştept o ţâra, o prevăzut el lucrurile, că o zis că în cap de linie la toată gâlceava asta, ea se va găta în staulu nost, că de fapt ciobanii baptişti totdeauna or zis de ciobanii noştrii că n-au cărţi cu reţete serioase. Da io cred că le e ciudă, că la târg, noi vindeam brânză mai multă ca ei, cu tot Brânzei(ul) lor.
Mai vorovim noi pe Messenger.

Gavrilă Penticostalu din Poiana Sibiului.



Categories: Teologice

7 replies

  1. Asi putea sa spun ca sunt bapticostala dupa Evanghelie,dar m-am intrebat in lunile din urma de ce avem noi mereu nevoie sa ne stabilim o identitate care mai mult dezbina?De ce nu ne mai multumim sa ne amintim in fiecare zi ce suntem si ce avem in Cristos?

  2. No la fel ar fi vorovit amu despre zahaiala asta si fratele bunicii mele care a trait 105 ani,a fost cioban veritabil la stana de oi-oi si, fara sa aiba nici un nume dat de oameni,traia cu Biblia si o citea fara ochelari[la propriu,dar si fara ochelari de teolog ori sfintisor sintetic].

  3. Va multumesc. Gabi Bogdan

  4. Draga frate Gabi Bogdan, nu trebuie sa-ti ceri scuze pentru ce ai scris. Nu m-ai jignit cu nimic. Am inteles necesitatea folosirii numelui meu in contextul satirei despre ciobani si branzeturi (produse pe piață). A fost un artificiu delicios. Ești dăruit de Dumnezeu cu talent. Folosește-l. Dacă nici noi, frații în credință, nu mai știm să glumim puțin din când în când unii cu alții, atunci nu știu cine o mai poate face fără să se supere!
    Singurul lucru pe care-l regret este că încă nu ne cunoaștem personal. Sper ca Dumnezeu să ne facă și această bucurie.

  5. Frate Brinzei , am citit comentariul lui David Cruceru de pe blogul fratelui Lascau cu privire la folosirea numelui dumneavoastra . Nu am folosit numele dumneavoastra ca sa va jignesc intentionat. Am stiut ca sinteti un pastor la fratii baptisti. Va cer iertare. Gabi Bogdan, autorul scrisorii lui Gavrila.

  6. tare mio placu

Trackbacks

  1. Declarații si reacții în mediul evanghelic față de cazul Iosif Țon – Străjerii (XV) « Istorie Evanghelica

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: